maandag 30 september 2013

DIY lush showerjelly's & test.

De Lush.. wereldwijd bekend. Een ontzettend leuke winkel, met zeepjes, verse maskers en nog meer leuke musthaves. Het is alleen best wel aan de prijzige kant..

Een van mijn lievelingsproducten van Lush zijn de showerjellys. Zo orgineel bedacht! En ze zijn ook nog eens heel fijn. Toevallig zag ik een keer van een ander meisje een filmpje, waarin ze dit zelf probeerde te maken. Ik werd hier echt benieuwd naar, zouden ze net zo jelly worden bij mij als die van Lush? Vandaag laat ik zien hoe je de jellys zelf kunt maken! Het is heel makkelijk, en je hebt er niet zoveel producten voor nodig. Ook test ik voor jullie het verschil, is die van Lush nou echt zoveel beter?

Wat heb je nodig?
-          2 gelatineblaadjes
-          125 ml koud water
-          125 ml gekookt water
-          125 ml handzeep/showergel
-          Kleurstof (optioneel, hoeft niet)
-          Doorzichtig folie
-          Een kom
-          Een lepel
-          Vormpjes

  1. Meet 125 ml koud water af, en giet dit in een kom. Laat hier een gelatine blaadje 5 minuten in weken. Leg ondertussen wat doorzichtig folie klaar.
  2. Haal na 5 minuten het gelatineblaadje uit de kom, en knijp hem voorzichtig boven de kom uit. Leg hem op het doorzichtige folie.
  3. Pak nu een nieuw gelatineblaadje en herhaal stap 1 en 2. Je hoeft geen nieuw koud water af te meten, je kunt gewoon het oude gebruiken.
  4. Vervang het koude water voor het warme. Leg beide gelatine blaadjes erin, en roer met de lepel tot ze helemaal zijn opgelost.
  5. Voeg nu beetje bij beetje de showergel toe, en als je dit leuk vind de kleurstof.
  6. Als de showergel goed gemengd is, giet je het geheel in de vormpjes.
  7. Zet het voor 1 tot 2 uur in de vriezer, en daarna nog even in de koelkast. De jelly’s zijn klaar als je ze kunt indrukken, dat ze dan terugveren.

De voor- en nadelen van de homemade showerjelly’s en die van Lush.

Lush:

+ ruikt superlekker
+ zuinig in gebruik
+ bevat lekkere producten voor je huid, en als extraatje kleine glittertjes
 + schuimt veel
+ in de zomer kan je hem invriezen en dan als ‘koude’ showergel gebruiken. Met de homemade is dat niet mogelijk, aangezien hij heel erg snel ontdooit.
-          is aan de dure kant
-          Bij het gebruiken kan hij nog wel eens glibberig zijn



Homemade:
+ De geur is wel lekker, maar dat heeft ook te maken met welke douchegel je gebruikt
+ Cheap!

-Je hebt redelijk veel product nodig, in vergelijking met de hoeveelheid schuim die de showerjelly’s van Lush maken.
- Totaal niet glibberig, aan de ene kant is dit wel handig aangezien die van Lush iets té glibberig is, maar dit is gewoon een mislukt stuk, aan elkaar gekleefd pudding dat niet schuimt.
- Het zit heel erg aan elkaar geplakt, en wordt gewoon een geheel.

Nee, ik ben er echt niet tevreden over. Maar, dit is wel hoe ik hem heb gemaakt. Wie weet heb ik het wel helemaal fout gedaan, maar dit is al de derde keer dat ik hem maak, of liever gezegd een poging doe tot. Het blijft maar mislukken, dus ik ga deze DIY niet meer proberen. Maar.. Wie weet lukt het jou wel! Gewoon die paar euro extra betalen dus.

Liefs,

BeautyWithUs

4 opmerkingen:

  1. Margriet van Moerkerk10/01/2013

    Plaatjes erbij zou het artikel wat vrolijker maken en fijner om te lezen, een tip. Verder ook sommige kleine foutjes in het artikel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je tip Margriet! Ik had dit artikel helaas na het maken van de jellies pas 'ingepland', vandaar. Ik probeer bij (zoveel mogelijk) artikels fotos te plaatsen!

      Verwijderen
  2. ik heb het ook geprobeerd maar bij mij is hetook mislukt! ik ga indd gwn die paar euros betalen!!
    X esmee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dan ligt het dus kennelijk niet aan mij! inderdaad! Ik denk dat de houdbaarheidsdatum daar iets langer van is. Leuk dat je zo vaak reageert Esmee, vinden we heel leuk om te lezen! (;
      X

      Verwijderen