donderdag 24 oktober 2013

Review maskers Dokter van der Hoog

Alweer een tijdje geleden kreeg ik van Dr van der Hoog een aantal producten opgestuurd om te testen voor mijn site, zo ook deze 2 maskers. Het zijn 2 verschillende maskers, niet alleen qua geur maar ook de structuur is anders. Zit er nou echt veel verschil in, en welke vind ik fijner? 


Het poedermasker, een best wel nieuw product. Ik kende het wel maar,  ik heb nooit echt de motivatie en interesse gehad om het te kopen. Het had naar mijn idee precies hetzelfde principe, en waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Maar misschien wordt mijn mening wel veranderd na het testen van dit masker.

Ook heb ik het wel bekende ‘kant en klaar masker’ getest. Ik weet zeker dat bijna iedereen dit wel kent. Gewoon een masker in vloeibare vorm, aanbrengen, na een half uur afspoelen en klaar. De naam zegt het al, kant en klaar. Je hoeft er niets meer aan toe te voegen, zoals wel zo is bij het poedermasker. Dit is denk ik het grootste verschil tussen de 2 maskers. Laten we beginnen met het testen!

Ik begin met het kant en klaar masker. Dokter van der Hoogs beschrijving over dit masker: ‘’ Een perzikhuidje, dat wil toch elke vrouw? Met dit Pretty Peachy masker kom je er dicht bij in de buurt! Het weldadige crèmemasker zit vol vitamine E en provitamine B5. En de verzachtende perzikolie en perzikextract zorgen voor.. inderdaad: een perzikhuidje. Het masker is sterk vochtregulerend en herstelt de elasticiteit van de huid. ‘’

Mijn huid werd erg zacht van dit masker, ik denk dat dit mijn huid wel goed heeft gevoedt, zoals Dokter van der Hoog zelf ook al beschrijft hierboven. Bij de meeste maskers is je huid even zacht, maar is dit  van korte duur. Na het gebruiken van dit masker heb je voor een best lange tijd een ‘perzikhuidje’!
Over de werking ben ik heel tevreden: Je voelt gewoon echt een verzorgde, gevoedde huid.  Ik vind het masker alleen helemaal niet naar perzik ruiken, het komt er niet eens in de buurt. Het ruikt ontzettend chemisch, dit vind ik zelf erg jammer. Hoe lekker is het nou om, tijdens het relaxen een heerlijke perzikgeur te ruiken?  Ook ben ik het niet eens over de tijd dat je het maskertje op moet houden. Dokter van der Hoog zelf zegt dat je het masker na 10 tot 15 minuten kunt afspoelen.  Na 45 minuten was het masker nog steeds niet volledig droog. Ik heb hem toen maar van mijn gezicht gespoeld. Dit kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar na 10 minuten een masker alweer afspoelen vind ik erg kort. Het zou ook kunnen zijn, dat dit masker niet persé droog hoeft te worden, maar aangezien hij dit wel al op sommige plekjes was, lijkt dit me sterk.
Er zit een ruime hoeveelheid in,  met dit masker kan je zeker 2 keer doen! (Tip: Vouw hem om, en clip hem vast met een paperclib! Zo kan je nog een keer van dit masker genieten)

Ik zou dit masker denk ik wel opnieuw kopen. Vooral in de Winter doet hij voor mijn huid veel, verwacht ik. Het is een goed masker voor de vochtarme huid. Dat hij niet naar perzik ruikt is natuurlijk wel een minpuntje, maar de werking is voor mij het belangrijkste. 

Dan het poedermasker. Dokter van der Hoogs beschrijving van dit product: ''Geef je gezicht weer lucht! Met dit heerlijke frisse Outrageous Oxygen masker ontspant je huid en krijgt een vermoeid gezicht weer nieuwe energie. Het extra meloenextract beschermt bovendien tegen vrije zuurstofradicalen. Pure kaoliën reinigt de huid op milde wijze tot diep in de poriën en helpt dode huidcellen te verwijderen. Het masker wordt hard, waardoor de huid voor een korte tijd wordt afgesloten en de bloedcirculatie gestimuleerd wordt. Na gebruik voelt je droge huid weer lekker zacht en soepel aan. Je gezicht ademt weer!'' 

Een poedermasker, de naam zegt het eigenlijk al. Het is poeder, wat je moet mengen met water om een vloeibare massa te krijgen. Je hebt maar 1 eetlepel gekookt water nodig, maar je kunt ook lotion gebruiken. Ik zou zelf voor water kiezen, omdat je niet weet hoe lotion op je gezichtshuid reageert, omdat de meeste lotions gebasseerd zijn op je lijf, en je gezicht toch vaak wat gevoeliger is. Ik was best wel benieuwd naar dit masker. Toen ik hem openmaakte en in een kommetje schudde, kwam er meteen best wel een stofwolk van poeder. Haha! 

Na 1 keer testen was ik er nog niet goed uit wat ik van dit masker vond. Daarom heb ik hem nog een keer getest, ook voor dit masker geldt: Er zit genoeg in voor 2, of zelfs 3 keer! Je kunt het beste de helft van het zakje gebruiken, en wat poeder bijgieten als dat nodig is. Heb je het hele zakje al in de kom gedaan, kun je ook net als ik, een leeg potje pakken en het masker daarin bewaren. 

Het masker voelt bij het aanbrengen best wel koud aan. Dit is niet zo gek natuurlijk, maar aangezien je gekookt water gebruikt verbaasde ik me hier toch wel over. Het masker heeft een natuurlijke geur. Zelf houd ik meer van maskers die een geur hebben, maar dit is ook wel eens een keer lekker! 
 Na 1 minuut voel je al dat het masker zijn werk gaat doen, het masker wordt gelijk al hard! Na 5 minuten was mijn huid volledig afgesloten. Ik heb dit masker aangebracht toen ik best wel een onzuivere huid had. Het masker heeft echt wat voor mijn huid gedaan. Toen ik het masker erafhaalde, voelde mijn huid strak aan. Ook was mijn huid erg zacht geworden, zachter dan bij het kant en klaar masker. De rode plekjes op mijn huid waren veel minder rood. Wauw, dit masker heeft echt iets voor mijn gezicht gedaan!

Voor het poedermasker heb je iets meer tijd nodig, maar echt veel moeite is het zeker niet. Ik denk dat als beide maskers hetzelfde waren qua wat ik er van vond, ik toch wel voor het gemak was gegaan: Het kant en klaar masker. Maar het poedermasker is zo ontzettend fijn, ik heb nu echt al heel veel maskers gebruikt en getest, dit is zeker weten mijn favoriete tot nu toe. 

Heb je wel eens een poeder masker gebruikt? 
Liefs, 
BeautyWithUsx. 














2 opmerkingen:

  1. @LikeNiceNails10/27/2013

    Ik heb nog nooit een poedermasker gebruikt maar die van Dr van der Hoog lijkt me erg goed! En het is trouwens paperclip in plaats van paperclib ;#

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha bedankt voor je opgemerkte spellingsfout, ik heb het al aangepast! Ja, hij is supergoed, ook erg zuinig in gebruik. Ik heb hem nou al 3x gebruikt en hij is nog steeds niet op!

      Verwijderen